A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту
Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області

Кабінет консультанта інклюзивно-ресурсного центру (практичного психолога)

                     Консультант інклюзивно-ресурсного центру 

         (практичний психолог)
      Школоберда Анна Михайлівна

                                                                                                                   Фото без опису

Уся діяльність практичного психолога ІРЦ спрямована на розвиток дитини з особливими потребами, організацію комфортного середовища для неї та базується на основі Конституції України, Конвенції ООН “Про права дитини”, Конвенції “Про права осіб з інвалідністю”, Загальної декларації прав людини, Етичного кодексу психолога, законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”, а також відповідно до “Положення про інклюзивно-ресурсний центр” від 12 липня 2018 №545, “Положення про психологічну службу системи освітян України” від 31 липня 2018 року за №885/32337 та наказу МОН України від 08.08.2017 №1127 “Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освітян України на період до 2020 року” та з урахуванням таких принципів роботи ІРЦ, як:

• повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей;

• недопущення дискримінації та порушення прав дитини;

• конфіденційність;

• доступність освітніх послуг з раннього віку;

• міжвідомча співпраця.

Консультант інклюзивно-ресурсного центру (практичний психолог) здійснює корекційно-розвиткову роботу за наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів, формує та  розвиває у дитини вищі психічні процеси (пам’ять, мислення, увагу, уяву, сприймання, а також  різні необхідні комунікативні, соціальні навички і якості для кращої соціалізації та адаптації дитини).

Корекція  тривожності, зниженої самооцінки, страхів, зняття агресивних проявів поведінки. Дитина потребує психологічної допомоги, якщо потрапила у складні життєві обставини, пережила втрату близьких, переживала насильство.

Консультат інклюзивно-ресурсного центру у своїй роботі використовує різноманітні методи корекції: терапевтичну бесіду, арт-терапію, малювання піском, казкотерапію та ін. Проводить корекційно-розвивальні заняття з розвитку когнітивної та емоційно-вольової сфери дітей. Сприяє повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дитини на кожному віковому етапі.

Завдання консультанта (практичного психолога) ІРЦ:                                                                                     Фото без опису

1.Здійснює первинний прийом батьків або законних представників дитини.

2. Проводить діагностичну оцінку когнітивної  сфери дитини з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага.

3. Проводить діагностичну оцінку емоційно-вольової сфери дитини, з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин.

4. Робить висновок на основі даних діагностичної оцінки (щодо форм організації корекційного навчання, виховання з урахуванням психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей дитини).

5. Бере участь у засіданнях фахівців центру та узагальненнях результатів комплексної оцінки (приймається колегіальне рішення про напрями, обсяг психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами/для дитини з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації).

6. Надає рекомендації щодо складання, виконання, коригування індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

7. Надає консультативну та методичну допомогу педагогічним працівникам дошкільних, загальноосвітніх закладів та батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами, які не відвідують навчальні заклади, а  також надає  інформацію  стосовно мережі  закладів  освіти, де  надають  допомогу таким  дітям.

8. Надає консультативно-психологічну допомогу батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.

 9. Бере участь та організовує інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.

Основна форма проведення занять – індивідуальна.

"Поради батькам щодо взаємин з дитиною з особливими освітніми потребами"

Дитина із особливими освітніми потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.

09:10 12.04.2024

Книги, які допоможуть розвинути емпатію

Емпатія – це усвідомлене співпереживання поточному емоційному стану іншої людини без втрати відчуття походження цього переживання. В наш час техногенності та стрімкості життя дуже часто не вистачає співпереживання та підтримки від оточуючих.

14:31 11.04.2024

Вхід для адміністратора