ІРЦ
Інклюзивно-ресурсний центр - це установа, метою роботи якої є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
Директор - Полюшко Наталія Миколаївна
Логопеди - Науменко Валентина Георгіївна; Душина Алла Анатоліївна
Дефектолог - Зюзько Діана Сергіївна
Психолог - Школоберда Анна Михайлівна
Адреса: м. Новгород-Сіверський, вул. Чкалова, 9а
Електронна пошта: nsirc@ukr.net
контактний телефон: 063 062 1984
Години роботи: Понеділок: 08:00 - 17:00
Вівторок-п'ятниця 08:00-16:00
Обідня перерва: 13.00 - 14.00
Вихідні дні: субота, неділя
Інклюзивно-ресурсні центри:
- проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
- надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
- забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.
ХТО МОЖЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ
До інклюзивно-ресурсних центрів можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини віком від 2 до 18 років, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.Комплексна психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга інклюзивно-ресурсного центру не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).
ЩО РОБЛЯТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ
- Проводять комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.
- Розробляють рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
- Надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
- Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсних центрів беруть участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
- Проводять моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
- Надають консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.
- Консультують батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.
- Надають психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.
ЩО САМЕ ВХОДИТЬ В КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ
Комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
- оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
- оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
- оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
- оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.
У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин із однолітками, дорослими.
Перелік документів для проведення комплексної оцінки дитини:
1. Документ, що посвідчує особу батьків (одного з батьків) або законного представника (копія);
2. Свідоцтво про народження дитини (копія);
3. Індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
4. Форма первинної облікової документації №112/ «Історія розвитку дитини», затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідка від психіатра;
5. Документи додаткових медичних обстежень дитини.
У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, заклади освіти додають:
1. Психолого-педагогічну характеристику дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
2. Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень, малюнки;
3. Попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки (копія витягу з ПМПК або попередній висновок ІРЦ).
У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами отримувала психолого-педагогічні чи корекційно-розвиткові послуги (навчається у спеціальних групах (класах), інклюзивних групах (класах), за індивідуальною формою навчання), до заяви додається :
– висновок відповідних фахівців, які надавали дану допомогу щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно – розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
Діти з 16-18 років мають право подати заяву до ІРЦ самостійно.
Під час первинного прийому батьки заповнюють:
– заяви щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (можно подати в ІРЦ або на сайті ircenter.gov.ua);
– згоди батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних їх неповнолітньої дитини.
ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВТОРЮВАТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ
Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:
- переходу дитини з особливими освітніми потребами з дитячого садка до школи;
- переходу дитини зі спеціального закладу освіти до інклюзивної форми навчання;
- рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.
ЩО ТАКЕ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ПОСЛУГИ
Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.
Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
- соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
- розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.