Онлайн семінар «Медіаосвіта як провідний чинник соціалізації здобувача освіти».
05 лютого 2024 року для заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів громади відбувся онлайн семінар «Медіаосвіта як провідний чинник соціалізації здобувача освіти».
Медіа потужно й суперечливо впливають на освіту молодого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання, стають засобом дистанційної і джерелом неформальної освіти. До цього додаються недосконалий захист дитини від медіаконтенту, що може шкодити її здоров’ю та розвитку, відсутність механізмів ефективної саморегуляції інформаційного ринку, які не допускали б недоброякісної медіапродукції, низькоморальних ідеологем та цінностей, інших соціально шкідливих інформаційних впливів.
Під час заходу розглянули питання:
Про систему формування медіаграмотності учасників освітнього процесу. Про включення елементів медіаосвіти в освітній процес закладу освіти. Про медіаграмотність під час війни: як вистояти в інформаційному потоці. Про інформаційну безпеку як основу національної безпеки. Правила інформаційної безпеки під час війни. Зупинилися на словнику термінів з медіаграмотності.
Медіаосвіту занурили в контекст пошуку варіантів допомоги дітям різного віку опанувати травму війни, окреслити шляхи підвищення їхнього адаптаційного потенціалу. Серед найгостріших проблем впливу війни на медіаосвіту як соціалізуючий чинник порушено тему зафіксованих у дослідженнях наслідків медіавпливів – «промивання мізків» респондентів, які довгий час знаходилися в інформаційному полі російської пропаганди, зокрема, сформовану у них систему уявлень та сприйняття реальності, модель мислення (в якій використовуються процедура «зупинки думки» і логіка вибіркової критичності), що створює таку картину світу (паралельну реальність), яка вигідна країні-агресору.
Семінар складався з двох блоків. Сердюк Ніна Михайлівна, практичний психолог Новгород-Сіверського державного ліцею імені К.Д. Ушинського провела інтерактивну лекцію, флеш-тренінг про важливі навички в періоди стресу. У рамках програми «Важливі навички в періоди стресу», яка затверджена Всесвітньою організацією охорони здоров'я. Аналізувалися особливості психологічної підтримки тих, хто отримав психологічні травми війни, які симптоми травматизації, як подолати стрес і набути навичок, які допоможуть справлятися з несприятливими обставинами .
Було багато цікавого.