A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту
Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області

Підводимо підсумки навчального року

Методичний вернісаж

 «Педагогічні знахідки 2024»

 

          Під такою назвою на базі Новгород-Сіверської початкової школи «Дзвіночок» пройшли активності для освітян Новгород-Сіверської та Понорницької громад. Зібралися вчителі, які викладають в 5-7 класах Нової української школи, щоб поділитися своїми знахідками, лайфаками та цікавинками в роботі з дітьми в наш непростий час. Робота була організована за чотирма секціями – «Формувальне оцінювання в базовій школі», «Цифрові інструменти сучасного вчителя», «Сучасний урок. Сертифікація вчителів», «STEM-освіта на уроках сучасного вчителя». Досвідчені спікери презентували досвід роботи, а присутні мали змогу вибрати для себе той напрямок, який найбільше цікавий та необхідний для роботи.

          Локацію «Формувальне оцінювання» розпочала досвідчений учитель-методист Лариса Костенко з Новгород-Сіверського ліцею №1, яка розповіла про інструменти та методи, які використовує на уроках зарубіжної літератури, надала практичні поради та вправи з впровадження формувального оцінювання для своїх колег. Марина Шаврицька з Понорницького ліцею представила свої підходи та цифрові інструменти, які використовує для оцінювання досягнень учнів та розвитку ключових компетентностей. Як краще організувати самооцінювання та взаємооцінювання учнів на уроках ділилися досвідом роботи молоді педагогині Наталія Катренко з Авдіївського ліцею та Юлія Півнюк з Новгород-Сіверського ліцею №1. Особливостями застосування формувального оцінювання на уроках англійської мови поділилася Світлана Петракова з Блистівського НВК.

Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації особистості в суспільстві. Якраз формувальне оцінювання покликане розвивати індивідуальні особливості дитини,  свободу та вільний вибір, відповідальність за своє навчання. Тому кожен учитель має поставити не банальну оцінку, а фокусуватися  на труднощах й допомозі для кращого розуміння матеріалу, використовуючи сучасні інноваційні підходи та інструменти.

На локації «Сучасний урок. Сертифікація вчителів» освітні експерти і учасники сертифікації учителів різних років ділилися досвідом щодо підготовки, проведення уроків, спрямованих на формування ключових компетентностей Нової української школи та вміння вчителя робити самоаналіз проведеного уроку. Присутні слухали рекомендації від освітніх експертів 2021-2023 років Десятник В.М., Сови Л.В., вчителів Новгород-Сіверського ліцею №1, Чмихун Н.О., вчителя Дігтярівського НВК, для  вчителів початкових класів, математики,  української мови і літератури.  Слушні поради  щодо проведення уроків та їх самоаналізу присутні мали змогу почути від учасників сертифікації 2023-2024 років Десятник, В.М., Пушкар Н.А. та Коваленко Н.П. Представлений досвід був дуже цінним, адже попереду ще сертифікація вчителів історії та громадянських дисциплін, яка проходить вперше і стартує 14 вересня 2024 року незалежним тестуванням. Тим більше для вчителя історії  одного із закладів освіти нашої громади, який зареєструвався на сертифікацію вчителів - 2024 і готується до цього відповідального випробування.

Секцію «STEM-освіта» представляла  Поронько І.В., вчитель фізики Орлівського НВК, яка  поділилася досвідом роботи з впровадження STEM-освіти на уроках фізики, інтегрованих уроків, проведенням «Інженерного тижня», впровадженням проєктної діяльністі тощо.

Власним професійним досвідом впровадження STEM-елементів на уроках географії поділилася Шморгун Н.Л., вчитель географії Новгород-Сіверського ліцею №1, розповіла про можливості проєктної роботи з учнями та показала їх практичні напрацювання з підручних засобів.   Вправи щодо створення хмаринок  підняли учасникам настрій  та надали можливість практичного втілення STEM.  Основний меседж вправ – якісна STEM-освіта та проєктна діяльність доступна у будь-якій школі, на будь-якому уроці.

Використання STEM-лабораторії  під час освітнього процесу презентувала Максиміхіна С.В., вчитель інформатики Новгород-Сіверського ліцею №1. Наголосила, що впровадження STEAM-освіти допоможе створити таку систему навчання, яка б задовольняла потреби кожного учасника освітнього процесу відповідно до його інтересів та здібностей.

На локації «Цифрові інструменти сучасного вчителя» педагоги Новгород-Сіверської та Понорницької громад презентували досвід роботи щодо особливостей використання цифрових сервісів під час організації різних форм навчання (зокрема дистанційної та змішаної): «Цифрові технології вчителя» - Пишко Марія Миколаївна (Новгород-Сіверський ліцей №1), «Навчання через гру: сервіси гейміфікації Quizlet, Kahoot, Scratch» - Позняк Володимир Миколайович (Печенюгівський НВК), «Використання віртуальних дошок при он(оф)лайн навчанні: Miro, Jamboard, Padlet» - Домоцька Валерія Василівна (Новгород-Сіверська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2), «Онлайнові сервіси для створення інтерактивних презентацій та проведення миттєвих опитувань: Mentimeter, AhaSlides, Slido, Plickers, Quizizz» - Кушеварова Олена Валеріївна (Стахорщинська ЗОШ І-ІІ ступенів), «Сайт та блог навчального призначення як форма спілкування між учасниками освітнього процесу. Відео- та аудіоредактори для створення контенту» - Магоня Едуард Віталійович (Чайкинський НВК), «Використання цифрових інструментів на уроці офлайн» - Давиденко Юлія Миколаївна (Авдіївський ліцей). Модератор секції, консультант КУ «Новгород-Сіверський ЦПРПП» Максименко Марія Олександрівна розкрила можливості формування арсеналу освітніх інструментів сучасного педагога. Учасники проаналізували специфіку розвитку цифрової компетентності учня та вчителя на сучасному етапі за методикою GROW.

          Присутні мали можливість ознайомитися з роботою інклюзивно-ресурсного центру нашої громади.

          Після методичних секцій працювали творчі майстерні. Під час майстер-класу, який організувала Валентина Лопатинська, керівник гуртка Новгород-Сіверського ЦДтаЮТ, усі присутні мали можливість виготовити «Квітку Перемоги» з побажаннями для воїнів, що будуть передані нашим воїнам-захисникам.

 Як опановувати себе в критичних ситуаціях та справлятися зі стресами радила Тетяна Могильна, практичний психолог Новгород-Сіверського ліцею №1.

Арт терапевтичні вправи для розвантаження запропонувала Тетяна Канторіз, учитель мистецтва Новгород-Сіверського ліцею №1.

          Юлія Шкалаберда, керівник танцювального гуртка   Новгород-Сіверського ліцею №1, надала уроки танцювального мистецтва.

          Завершили зустріч рефлексійною вправою «Валіза побажань»,   серед яких найчастіші – мир і  перемога.

          Хочеться висловити слова вдячності в.о. директора Новгород-Сіверської початкової школи «Дзвіночок» Ірині Синельник,  колективу закладу за гостинний прийом, чітку організацію та підтримку. Було затишно, комфортно і професійно.

          Захід проведено в рамках Швейцарсько-українського проєкту «Децентралізація для розвитку демократичної освіти»
з реалізації спільного проєкту «Якісна освіта – успішна громада».

         

 

Ірина ЗЮЗЬКО,

директор ЦПРПП          

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Вхід для адміністратора