A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту
Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області

ІРЦ

Інклюзивно-ресурсний центр - це установа, метою роботи якої є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини. 

Директор - Полюшко Наталія Миколаївна                                                       

Логопеди - Науменко Валентина Георгіївна; Душина Алла Анатоліївна 

Дефектолог - Зюзько Діана Сергіївна

Психолог - Стадольська Наталія Федорівна

Адреса: м. Новгород-Сіверський, вул. Чкалова, 9а

Електронна пошта: nsirc@ukr.net 

контактний телефон: 063 062 1984

Години роботи:  08.00 - 17.00

Обідня перерва: 13.00 - 14.00

Вихідні дні: субота, неділя

СТАТУТ

Інклюзивно-ресурсні центри:

  • проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
  • надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
  • забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.

ХТО МОЖЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ

До інклюзивно-ресурсних центрів можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини віком від 2 до 18 років, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.Комплексна  психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга інклюзивно-ресурсного центру не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).

ЩО РОБЛЯТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНІ ЦЕНТРИ

  1. Проводять комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини.
  2. Розробляють рекомендації щодо освітньої програми для дитини з особливими освітніми потребами.
  3. Надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги.
  4. Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсних центрів беруть участь у роботі команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у школах і дитсадках.
  5. Проводять моніторинг динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
  6. Надають консультації та методичну допомогу вчителям і вихователям з питань організації інклюзивного навчання.
  7. Консультують батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно зарахування до закладів освіти.
  8. Надають психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами.

ЩО САМЕ ВХОДИТЬ В КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами:

  • оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
  • оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
  • оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
  • оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
  • оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.

У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин із однолітками, дорослими.

Перелік документів для проведення комплексної оцінки дитини:

1. Документ, що посвідчує особу батьків (одного з батьків) або законного представника (копія);

2. Свідоцтво про народження дитини (копія);

3. Індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);

4. Форма первинної облікової документації №112/ «Історія розвитку дитини», затвердженої  МОЗ, у разі потреби - довідка від психіатра;

5. Документи додаткових медичних обстежень дитини.

       У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває  дошкільну або загальну середню освіту, заклади освіти додають:

1. Психолого-педагогічну характеристику дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;

2. Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень, малюнки;

3. Попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки (копія витягу з ПМПК або попередній висновок ІРЦ).

       У разі, коли дитина з особливими освітніми потребами отримувала психолого-педагогічні чи корекційно-розвиткові послуги (навчається у спеціальних групах (класах), інклюзивних групах (класах), за індивідуальною формою навчання), до заяви  додається :

– висновок відповідних фахівців, які надавали дану допомогу щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно – розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

 Діти з 16-18 років мають право подати заяву до ІРЦ самостійно.

 Під час первинного прийому батьки заповнюють:

–   заяви щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (можно подати в ІРЦ або на сайті ircenter.gov.ua);

–   згоди батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних їх неповнолітньої дитини.

ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВТОРЮВАТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:

  • переходу дитини з особливими освітніми потребами з дитячого садка до школи; 
  • переходу дитини зі спеціального закладу освіти до інклюзивної форми навчання;
  • рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.

ЩО ТАКЕ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІ ПОСЛУГИ

Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток дитини з особливими освітніми потребами.

Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:

  • соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
  • розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

 

Вхід для адміністратора